gadis merah jambu




m
e
s
s
a
g
e

all about me: FAQ

Saturday, July 16, 2016 @ 7:44 AM | 0 Comment [s]


Hi dan selamat malam.
malam ni tetiba mood menaip datang.. alang-alang lama tak blogging jadi malam ni nak hupdate la sikit.. topik malam ni.. "SOALAN YANG SERING DITANYA".
takde la saje syok-syok buka topik ni. sebab rasanya kadang-kadang aku terhibur dengan soalan2 yang orang tanya. kadang lawak, kadang annoying.. jadi kalau tak minat dengan topik ni boleh la kot cari pintu keluar. haha.


soalan :

1. "Sekolah kat mana?"

ni paling kerap orang tanya, semestinya yang tanya ialah orang2 yang tak kenal aku la kan. contoh cam pernah jd bila buat spec kat kedai orang tu tanya aku skolah kat mana. dia tak tahu ke aku ni dah nk habis degree? EHH SAYA SERONOK SEBENARNYAA K TAK MARAH SUKEE SANGAT SEBAB RASA MUDA . lol yelah tgok la fizikal cam bdk skolah jeee dah la terbantut gemok pulak tu . ehhhh 



2. "single ke taken"

choii tak tipu tapi ramai tanya. orang yg tanya ni semua sah la takde taste atau desperate kahkah.
i am TAKEN. 




taken for granted




3. "kau ada berapa adik beradik"

okay saya anak ketiga dari enam orang beradik. haa ramai kan ? sebab parents gue subur wakakaka
jangan la jeles rezeki Allah nak bagi. 

setiap anak tu bawa rezeki masing masing, jangan pernah merungut dengan anak.. andai kata anak tu bukanlah anak yang baik pun, anggap la sebagai ujian. besar pahala Allah nak bagi sebenarnya bila kau tabah dan sabar.
alhamdulillah fatin dah boleh masuk ustazah pilihan,
pstt aku nak anak ramai kau tak suke lantak kau le hahaha ank aku bukan anak kau ada aku kesah ?



4. "Kau sulung eh "

agak pelik jugak kenapa dari matrik org asik tnya aku sulung ke. aku anak ke3 ! ada abang sulung then kakak, adik lelaki yang tak berapa berguna buat masa sekarang ada dua orang (geram sebenarnya sebab diorang suka rentungkan hati aku) then adik bongsu perempuan,
kira cam perfect dah la cukup semua. hehe.
meah and lisa pun haritu ada tanya "kau sulung ke"
aku ingat soalan tu dah pupus.. again i am not the eldest.
diorang kata aku berdikari tu yg diorg ingat sulung.

berdikari tang mano pun aku taktau.. myb diorg biasa nampak aku gerak sorang kot pape,,
ye tbh, semenjak masuk matrik aku belajar buat everything sendiri, makan kt kafe sorang2 tu dah biasa.. bukan tkde kawan tp taknak susahkan kwn nak ajak teman bagai, yela masa kat matrik time is precious u knowww, gitu. semua sibuk takde masa nk bagi kasih syg so pepandai la hidup. start dari tu aku gerak sndiri jela. kadang nk gi beli barang kat mid pun aku gi sendiri jee heheh. rare en pompuan shopping sndiri. 



5. "dulu stpm amik seni ke"

em aku lepasan matrik bukan stpm kak. dulu belajo sains. pstu lari bidang sebab minat dan kemudian sedar bahawa minat tu tak bawa kebahagian pun. tolong la move on. eh.
haha takde la aku mmg amik seni sbagai subjek tambahan masa spm, tu yg boleh jgk msuk kos ni..
subjek seni tu jgk la aku tak belajar pape teori dia kelas pun tak msuk exam teori aku hentam je sekali dapat A+ wakaka yang aku belaja nk gile tak score pulak.
k tu jela buat masa sekarang.. 

eh jap ada satu lagi. ni bukan soalan serin ditanya tapi soalan yang paling aku tak boleh lupa sebab kelako.

piqa : "adik kau eh tu ? *sambil tgok twitter"
aku :"mana ? fahim ? a ah adik" 
piqa : "asal nama tak sama?"
aku : *pandang piqa lama2. "oh tak tahu pulak kalau adik beradik nama kena sama"
*gelak macam setan


anak sulung : fatin nur hanani 1
anak kedua : fatin nur hanani 2
anak ketiga : fatin nur hanani 3
anak keempat: fatin nur hanani 4
anak kelima : fatin nur hanani 5
anak keenam : fatin nur hanani 6


ok piqa ok kau paling lawak. 
adiosss !

Photobucket


| |
The Owner

hey stalker, supp ? thanks for viewing my official page. if you want me to follow your awesome blog, just leave your link in my cbox. insyaAllah i will follow you people. adios !

Navigations!

Diary About Stuff Site

hit that button

Blog Archive

  • Resepi Ramadhan #1
  • Budak Perempuan itu adalah Aku
  • thanks for tagging me
  • nak jadi penulis
  • bebel-iannnn
  • im back
  • sabar je ni
  • soalan cepu mas dari blogger lain .
  • lama tak berkongsi cerita
  • Berdikari or beli kari . Er ?
  • Follow Me!


    The Credits!

    Template by : Farisyaa Awayy
    Basecode by : Nurynn
    inspired by : Miss Bambam
    ideas by: Fatin Nur Hanani

    Best View at GOOGLE CHROME!