gadis merah jambu




m
e
s
s
a
g
e

Berdikari or beli kari . Er ?

Monday, November 18, 2013 @ 6:51 AM | 2 Comment [s]


untuk pengetahuan kau orang , kat matrik ni lah aku baru nak belajar berdikari..
sebelum ni aku belajar di sekolah harian. sekolah pun tak sampai 1.5km dari rumah. tak kira la sekolah menengah atau rendah mahupun sekolah rendah agama. kiranya tempat aku ni strategik habis la, dalam taman yang tak sebesar mana ni semuanya ada. hospital (Taman Desa Medical Center) , Balai Bomba, Balai Polis, Tasik a.k.a danau  (depan condo jehh) , taman tema air Desa Waterpark, taman rekreasi dan sebagainya. luar sikit dari tmn desa ,shopping compleks tak payah kata. bersepah. (dah lari topik jauh ) hahaha.
pendek kata pelbagai kemudahan ada. masa sekolah menengah takyah cakap lah. setiap hari tengok muka umi. umi mengajar di sekolah tu dari tahun '98. dan sehingga kini masih bekerja sebagai guru kanan bidang bahasa. masa form 1, 3 and 5 lah umi jadi guru bm aku. sebab tu anaknya berpuitis habis, tengok la anak cikgu sastera. podahhh.
 senang kata memang tak berdikari sangat lah dah ada mak kat sekolah kan. semua benda mak settle. 
tapi apa yang tak bestnya, anak cikgu ni femes gila lah kat sekolah kan, lagi umi ni friendly sangat.
siapa je tak kenal fatin nur hanani kat desa perdana ? lolololol *ada je yang tak kenal

k back to the topic,
pada mulanya agak sukar sikit lah nak hidup kat kmj ni.
homesick semestinya, tapi takde ah smpai nangis , hentak-hentak kaki nak balik bagai. kuikui.
aku pun sepanjang kat kmj memang tak call parents langsung. selalu umi yang akan call. *teruk nor perangai
hmm. perasaan nak balik tu kuat sangat, yela tak pernah duduk jauh kan. lagi dapat kat johor.
kalau aku dapat matrik kat kedah ke penang takpe jugak, dekat dengan kampung..kalau kat penang dekat dengan anjang rina. senang. kat johor aku takde saudara dekat pun. tapi kira oklah takde lah jauh sangat.
dalam sebulan sekali je boleh balik, kira bersyukur la daripada bebudak yang dari perlis, kelantan , terengganu n etc. diorang dapat balik 3 bulan camtu sekali je, kena tunggu cuti raya ke hape. sebab jauh sngat kan. so, Alhamdulillah.
memandangkan dulu , kat rumah umi ada pembantu, kira memang dari abang aku kecik lagi dah ada pembantu, so kitorang adik beradik ni boleh kata, tak rasa hidup susah sangat lah. nak apa, selalu dapat. tapi takda ah mintak sampai mintak lamborghini veneno ke Porsche Panamera ke hape. haha. over gila kau.
dalam siblings, kira aku jela yang blaja luar kl. akak and abang aku kat sini je. sorang kat shah alam, sorang lagi kat UM. untunglah 10 minit je dari rumah.

hmm. konklusinya, aku tak tahu kenapa aku still tak suka kmj. i just dont like it. aku tak suka environment kat sana. entah.aku takda semangat langsung nak belajar kat sana. malah apa yang lebih teruk result aku.. tah la.. dah takda mood lah nak citer. 
selamat malam.
Photobucket


| |
The Owner

hey stalker, supp ? thanks for viewing my official page. if you want me to follow your awesome blog, just leave your link in my cbox. insyaAllah i will follow you people. adios !

Navigations!

Diary About Stuff Site

hit that button

Blog Archive

  • Matriculation's life: makin kurus kah ?
  • cerita seram lagi benar @ kmj
  • handphone. rusakk.
  • Kebenaran Terbongkar : "LIKE & DISLIKE"
  • blog terkini
  • dinner with my beloved family.
  • sekolah hari ini :)
  • congrats guys :)
  • aliah :D
  • RANTAI BURUNG HANTU HARAM !
  • Follow Me!


    The Credits!

    Template by : Farisyaa Awayy
    Basecode by : Nurynn
    inspired by : Miss Bambam
    ideas by: Fatin Nur Hanani

    Best View at GOOGLE CHROME!