gadis merah jambu




m
e
s
s
a
g
e

nak jadi penulis

Thursday, July 30, 2015 @ 11:24 PM | 0 Comment [s]


salam jumaat kesayangan semua

masih dalam mood cuti. tapi keadaan ku kini masih lagi dalam peringkat kereputan. LOL
bahasa apetah ni

well, harini kita kupas topik mengenai kerjaya sebagai seorang penulis.
choi. 
aku dari dlu ada jugak keinginan untuk menjadi seorang penulis. tapi belum kesampaian niat tu coz i tak tahu mana nk mula. nak kata takde platform tu tak jugak sebabnya DBP da bg kitorg semua peluang untuk menulis. hnya perlu hntar manuskrip ke emel diorg je. jd apa masalahnya ? 
IDEA TAK ADA KAU PAHAM TAK ?

mcm mana aku dpt peluang cmtu? nak kata rezeki jatuh bergolek tak jugak.
kena ada juga usaha tu kan. sebenarnya masa aku tingkatan 5, aku dihntar untuk mewakili sekolah ke kem perkampungan penulis muda anjuran dewan bahasa dan pustaka di ayer keroh melaka.
alhamdulillah banyak yang aku belajar kat situ. dri situ bakat kitorg diasah dan dicungkil. 
selama 3 hari 2 malam kat melaka, kitorang diminta untuk menghasilkan 3 buah puisi, dan 1 cerpen. MEMANG TAK TIDUR MALAM WA CAKAP LU TULIS CERPEN DLM MSA SEHARI. 
seb bek siap.

pada hari terakhir kem, hasil karya kitorang dibedah (dinilai) setiap rangkap puisi dinilai.hm alhamdulillah 
karya aku yang sempat dibedah dapat komen yang baik dri penilai.
melalui karya2 tersebut lah hanya 4 empat daripada 50+ peserta layak utk mewakili wilayah ke peringkat kebangsaan pada bulan berikutnya.

setelah menunggu, tanpa ada angin dan ribut. pengetua dpt pnggilan mngatakan aku terpilih ke peringkat kebangsaan utk mewakili kl. 
Alhamdulillah. memang tak sangka.
so, aku pun pergilah. slama 4 hari 3 malam ke port dickson memang suata pengalaman yang tak akan aku lupa smpai bila. klau nk dicerita pasal program mmg smpai esok pun tak hbis taip. usha jela gmbar2 kat bawah ni ye.
















btw, aku nak join pertandingan anjuran buku fixi, haa tah la cemana kan. kita toraii aje lah. menang ke tak tu tolak tepi. janji aku siap menulis. hahaha.
tapi kacau laaa. latar tempat kena fully kat sarawak . adoiiii spoil. takpeee eden toraiiiii







Photobucket


| |
The Owner

hey stalker, supp ? thanks for viewing my official page. if you want me to follow your awesome blog, just leave your link in my cbox. insyaAllah i will follow you people. adios !

Navigations!

Diary About Stuff Site

hit that button

Blog Archive

  • bebel-iannnn
  • im back
  • sabar je ni
  • soalan cepu mas dari blogger lain .
  • lama tak berkongsi cerita
  • Berdikari or beli kari . Er ?
  • Matriculation's life: makin kurus kah ?
  • cerita seram lagi benar @ kmj
  • handphone. rusakk.
  • Kebenaran Terbongkar : "LIKE & DISLIKE"
  • Follow Me!


    The Credits!

    Template by : Farisyaa Awayy
    Basecode by : Nurynn
    inspired by : Miss Bambam
    ideas by: Fatin Nur Hanani

    Best View at GOOGLE CHROME!